#foodreviews – episodul 9 – Spoon Grill & bar

Despre Spoon-ul din Lotus am mai scris, acum au deschis un local trendy, pe malul Crişului, aproape de Crinul Alb şi Rivo dar mesajul pare a fi mai degrabă “fmm Rivo” întrucât se vrea o concurenţă destul de directă cu Rivo. Deci vrea şi Spoon să joace în liga restaurantelor high-end şi pare să funcţioneze, au terasă pe malul crişului, au design modern, am fost în weekend şi cam aveam nevoie de rezervare ca să mănânc.

20160522_172535

Atmosfersa şi servirea

Atmosferă hip&trendy, cu menţiunea că pe terasă în timpul zilei vor exista inevitabil locuri în care să te bată soarele… mă rog… mergeţi şi voi seara. Servirea e asigurată în parte de chelnerii de la spoon-ul din Lotus. Decentă. Nu am mare lucru de obiectat aici.

Aperitiv – tartar de ton, pastă de anşoa, tortilla. 

Mai ţineţi minte ce ziceam despre tartarul de biban al celor de la Allegria? Aici a fost mai bine, tartarul de ton era amestecat cu ceapă şi alte ingrediente, nu era neapărat curajos dar avea lângă o pastă de anşoa care prin natura lui era destul de sărată. Tortilla delicioasă. Bun, spre foarte bun şi o prezentare reuşită.

20160522_165719

Fel principal – Piept de raţă sous vide cu piure de păstârnac şi ceva gem de prune

20160522_171019

OK, deşi sous vide sună pretenţios e o tehnică folosită pentru a găti carnea la temperatura potrivită, fără să mai ai stresul “câte minute o prăjesc”, e deosebit de utilă la restaurante. Aici eu cred că nu le-a reuşit. Pieptul de raţă avea pielea perfect rumenită dar interiorul era uşor prea făcut. Setaţi şi voi temperatura de sous vide mai jos ca să iasă bine. Altfel preparatul nu a fost rău, garniturile erau bune şi chiar şi uşor overcooked pieptul era decent.

Fel principal – costiţe barbecue cu cartofi

20160522_170117

Trebuie să fii extrem de detestabil să nu îţi placă costiţele. Astea erau chiar bune. Poate nu cele mai bune costiţe pe care le-am gustat, dar foarte bune, clar mai bune decât cele pe care le-am mâncat la Spoon în Lotus.

Fel principal – Biban cu legume

20160522_170000

Peştele gătit corect şi legumele foarte gustoase, ce ţi-ai putea dori mai mult? Uşor picant (legumele) peştele fraged, pielea crocantă, nimic de reproşat.

Concluzie

E clar că Spoon – Bar & Grill vrea să se bată cu restaurantele high-end din Oradea (Rivo, Graff, Allegria, Crinul Alb) şi din punctul meu de vedere o face bine. Da, e uşor prea fancy şi prea hipsterish pentru gustul meu dar cam aşa sunt şi celelalte, mâncarea e bună, uşor scumpă da plm, trebuie să fie aşa, doar nu eşti sărac dacă mergi acolo… Mă abţin să pun momentan calificativul de “best high-end restaurant” pentru că am fost acolo o singură dată, clar trebuie să mai fac nişte probe, dar ca idee toţi cei de la masă au golit farfuriile…. ceea ce spune multe.

Note

Servire: 8/10
Aperitiv – Tartar de ton: 9/10
Piept de raţă sous vide: 7/10
Costiţe: 8/10
Biban cu legume: 9/10
Raport preţ/calitate: 7/10

 

Leave a Reply

