Reverse seared rib-eye

Dap, carne scumpă de vită… suta de lei kilogramul… şi greu de găsit, eu am luat de la selgros, congelată… posibil să existe şi la metro sau în gama gourmand, dar cert e că preţul va fi tot pe acolo… e oarecum justificat având în vedere că trebuie să creşti ditai vita de 200+ kg ca să obţii câteva kg de rib-eye (care e o parte din antricot doar că în română nu sunt definite pe bucăţi părţile antricotului).

După o decongelare foarte lentă carnea arăta cam aşa:

IMG_20160510_173519

Sunt 2 bucăţi de 250 grame care hrănesc lejer 3 persoane, poate chiar 4 dacă nu sunt foarte flămânde.

Dar să trecem la reţetă: sare din belşug pe ele, piper, şi puse pe o tavă cu grătar metalic şi băgate la cuptorul preîncălzit la 130 grade timp de 30 de minute

IMG_20160510_174336

Desigur dacă aveţi bucăţi mai mici sau mai mari timpul de gătire va varia, temperatura internă ar trebui să fie pe la 45-50 de grade când terminaţi cu cuptorul.

Cât timp stă carnea la cuptor putem să facem garnitura, eu am ales nişte fasole verde franţuzească congelată… am topit o lingură mare de unt în tigaie, am adăugat fasolea congelată, usturoi tocat, sare şi piper şi am aşteptat vreo 10-15 minute să se facă uşor maronie pe alocuri.

IMG_20160510_183008

După ce carnea a stat aproximativ 30 de minute la cuptor am încins un grătar de fontă în care aţi pus ulei (sau untură… dar niciodată unt sau ulei de măsline… chestia asta trebuie făcută la foc mare şi avem nevoie de grăsime care e rezistentă la temperaturi înalte) trebuie prăjită pe foc iute până începe să devină maronie pe ambele părţi (da, ajută să o întoarceţi la fiecare 30 de secunde) oricum nu trebuie gătită mai mult de 4 minute.

Rezultatul:

2016-05-10

Spor la gătit.

 

Leave a Reply

